درباره ما


شرکت دانش بنیان کیمیا فرآیند نقش جهان با هدف ارتقای دانش صنعت روانکاری کشور، توسط جمعی از دانش آموختگان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه های معتبر کشور و همچنین مشاورین معتبر علمی و صنعتی فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت هم اکنون در مرکز رشد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر می باشد. زمینه اصلی فعالیت شرکت کیمیا فرآیند، دستیابی به دانش فنی و تولید روانکارهای صنعتی خاص می باشد. این شرکت، تولید کننده تخصصی روانکارهای فرآیند کشش، مورد استفاده در صنعت تولید سیم و کابل با کیفیت بسیار بالا و قابل مقایسه با محصولات اروپایی است.
خواندن بیشتر
تعدادی از

محصولات ما

زمینه های فعالیت

تولید روانکارهای تخصصی
روانکاری علم تسهیل حرکت نسبی سطوح در تماس با یکدیگر تعریف شده است. در هر جایی که سطوح در تماس با یکدیگر دارای حرکت نسبی هستند روانکاری نقش تعیین کننده در انجام حرکت صحیح، مداوم و اقتصادی ایفا می کند. در واقع هر دستگاه دارای قطعات متحرک متاثر از این علم می باشد. عدم روانکاری مناسب ماشین آلات علاوه بر آنکه باعث کاهش راندمان مکانیکی و پایین آوردن بازده زمانی ماشین می شود، منتج به فرسایش بیش از حد، فرسودگی و از کار افتادگی زودرس آنها می گردد. شرکت کیمیا فرایند نقش جهان با مسئولیت محدود با تکیه بر گروه تحقیقاتی متخصص و مجرب خود و همچنین مشاورین معتبر علمی و فنی از جمله شرکت های فعال در زمینه تولید روانکارهای تخصصی صنایع می باشد.
پایش وضعیت روانکارها و ارائه خدمات مشاوره در مورد انتخاب روانکار مناسب
آنالیز روغن یکی از تکنیکهای اصلی مراقبت وضعیت ماشین آلات به شمار می رود. در این تکنیک، مقداری از روغن روانکاری تجهیز به عنوان نمونه گرفته شده و پس از ذخیره در ظرفهای ویژه ای، به آزمایشگاه ارسال می شود. سپس با انجام یک سری تستهای از پیش تعیین شده، از وضعیت روانکار و نیز وضعیت ماشین، اطلاعات مفیدی به دست می آید.
ارائه خدمات آزمایشگاهی روانکارها شامل اندازه گیری خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی
شرکت کیمیا فرایند نقش جهان بر اساس نیازهای موجود در ارتباط با روانکارهای صنعتی، آماده ارادئه خدمات آزمایشگاهی به شرح زیر می باشد:

آنالیز

استاندارد

گرانروی در ۴۰ و ۱۰۰ درجه­ سانتی گراد

ASTM D445

شاخص گرانروی

ASTM D2270

عدد صابونی شدن

ASTM D94

خواص سایشی و اصطکاکی (چهارگوی)

ASTM D2596

پایداری روغن حل شونده

IP 263/70

مقاومت در برابر زنگ زدگی

IP 287/83
دستیابی به دانش فنی و فرمولاسیون روانکارهای خاص
شرکت کیمیا فرایند نقش جهان با تکیه بر گروه تجقیقاتی و مشاوران علمی و فنی متخصص در زمینه فرمولاسیون روانکارهای خاص آماده برای همکاری در دستیابی به دانش فنی و فرمولاسیون روانکارهای خاص می باشد.
انجام پروژه های کاربردی در حوزه روانکارها
بر اساس شناخت جامع و دانش بدست آمده در زمینه روانکارهای صنعتی، انجام پروژه های کاربردی در حوزه روانکارهای صنعتی از جمله فعالیت های شرکت کیمیا فرایند نقش جهان می باشد.
تحقیقات کاربردی در راستای تولید افزودنی های مورد استفاده در تولید روانکارها
امروزه کلیه روانکارها چه آنهایی که پایه معدنی و چه آنهایی که پایه سنتزی دارند، برای داشتن کارایی مناسب و مطلوب نیازمند مواد شیمیایی دیگری بنام افزودنی هستند. این مواد شیمیایی سنتزی که غالباً مواد آلی و یا آلی فلزی هستند، ضمن این که خواص جدیدی به روانکار می‌دهند، می‌توانند برخی ویژگی‌های موجود در روانکار را تقویت و از بروز برخی پدیده‌های نامطلوب در سیستم روانکاری نیز جلوگیری کنند. شرکت کیمیا فرایند نقش جهان، در زمینه تولید افزودنی های روانکارهای صنعتی بویژه افزودنی های ضد افزایش و سایش فعالیت خود را آغاز نموده است.